Innosearch SEO för e-handel

Dela avsnitt

Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på linkedin
Dela på pinterest
Dela på whatsapp
Dela på email

SEO för E-handel

Jens Andersson, InnoSearch – SEO för e-handel

I detta avsnitt pratar vi om SEO för e-handel med SEO-experten Jens Andersson från företaget InnoSearch. Vilken sidstruktur ska en e-handel ha? Hur mycket text ska en sida ha? Varför är mobilsidan så viktig? Hur sökmotoroptimerar man en e-handelssida? Vilka är de vanligaste misstagen? Vad gör man om rankingen faller efter en Google algoritm förändring? Dessa och många andra frågor svarar vi på i detta avsnitt.

SEO för e-handel – vad ska man tänka på?

Lär dig mer om SEO för e-handel genom att lyssna på denna intervju. Jens har arbetat med SEO i många år och vet hur man ska tänka när man startar en ny e-handel eller om man vill utveckla en befintlig verksamhet. SEO arbetet för en e-handel är ett levande arbete som aldrig tar slut. Arbetet blir dock enklare om man gör det rätt från början och om man har en tydlig strategi i det man gör.

I intervjun får du råd på vilka verktyg man kan använda i SEO-arbetet för e-handel. Han ger tips som verktyg/program för både nybörjare och för erfarna SEO:are.

Tre råd till den som ska starta e-handel

Här ger Jens Andersson tre stycken råd för SEO när du ska bygga en framgångsrik e-handel.

  1. Hitta rätt E-handelsplattform för dina förutsättningar.
  2. Börja i rätt ände med ditt SEO-arbete, så att det arbete leder till försäljning. Ökad trafik behöver inte betyda att du säljer mer, så säkerställ att du lägger tid på rätt ord i början.
  3. Titta inte på din webbsida via datorn först, utan fokusera alltid på mobilen i första hand.

Lyssna gärna på intervjun och bli inspirerad i din e-handelsresa.

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
Email