Dela avsnitt

Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på linkedin
Dela på pinterest
Dela på whatsapp
Dela på email

Kristoffer Väliharju – CDON.COM

Intervju med Kristoffer Väliharju, CEO, CDON.COM

Kristoffer berättar i denna intervju om sin karriärresa och om hur han bemästrar rollen som ledare. Vi kommer naturligtvis in på marknadsplatser där Cdon satsar på att hjälpa mindre e-handlare att få en ökad försäljning till en lägre cost-of-sale. Vi pratar om Amazons potentiella intåg i Sverige och om hur det kommer att påverka den Svenska e-handelsmarknaden. Jag ställer även frågan som alla undrar över – hur länge kommer de ha kvar namnet Cdon.

Kristoffer om marknadsplatser

Cdon.com vill vara en digital marknadsplats. De har gått från att vara en CD-butik på nätet till vara en varuhus som säljer i stort sett allt. Idag har de över 7 miljoner produkter inom allt från skönhet och mode till elektronik och datorer. Kristoffer berättar i intervjun om hur de arbetar med sina olika merchants för att skapa ett agilt partnerskap. Redan idag har Cdon över 800 merchants och HM och IKEA står på drömlistan av framtida partners. För att framgången för Cdon, i rollen som marknadsplats och nordens största varuhus, ska fortsätta så krävs det en överlägsen kundupplevelse. I intervjun berättar Kristoffer Valiharju hur detta kommer att utvecklas inom de närmsta åren.

Tre råd till den som ska starta e-handel

I intervjun ger Kristoffer Valiharju tre stycken råd till någon som ska starta en framgångsrik e-handel:

  1. Förstå din marknad, så att du lyckas skapa värde för kunden.
  2. Designa din kundupplevelse från början.
  3. Bygg ditt företag runt kundupplevelsen och inkludera alla faktorer som kan bidra.

Mer om dessa råd, kan ni höra i intervjun. Du lyssnar på podden där poddar finns.

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
Email
Innosearch SEO för e-handel

SEO för E-handel

Jens Andersson, InnoSearch – SEO för e-handel I detta avsnitt pratar vi om SEO för e-handel med SEO-experten Jens Andersson från företaget InnoSearch. Vilken sidstruktur

Läs artikeln »