Nicklas storåkers Pricerunner

Våra partners

Tack för att ni gör denna podd möjlig!

Intervju med Nicklas Storåkers, PriceRunner

PriceRunners utveckling och framtidens e-handel

I detta avsnitt träffar jag Nicklas Storåkers som är delägare och VD på PriceRunner. I avsnittet pratar vi om hur han varit med och utvecklat företaget från det att han trädde in, om Googles monopolställning på sök i Sverige och om framtidens e-handel.

I podden får du höra mer om Pricerunners verksamhet och deras tillväxtresa. Lyssna här eller där poddar finns.

PriceRunner

Nicklas Storåkers klev in som VD på PriceRunner för fyra år sedan. PriceRunner grundades dock redan 1999 och har sin huvudsakliga verksamhet i Sverige, Danmark och Storbritannien. PriceRunners arbetar för att utveckla den bästa tjänsten för jämförelseshopping som finns. De är helt oberoende; dvs de ägs inte av eller är beroende av någon tillverkare, butik eller annan organisation som skulle kunna ha intresse av att ge partisk information. I sin jämförelse lyfter de fram pris, lagersaldo, produktkvalitéer, recensioner och andra värden som hjälper konsumenten att göra ett val av produkt och butik.

För att synas är de beroende av en hög organisk synlighet och direkttrafik. De tar betalt per klick vilket gör att de inte kan driva trafik genom betalad sökordsannonsering utan att göra en negativt affär. De jobbar även mycket med ambassadörsprogram där de låter “vanliga” människor testa produkter och agera testpanel. I intervjun hör du mer om PriceRunners arbete med att driva trafik till sajten.

Råd till dig som vill starta en framgångsrik e-handel

I avsnittet ger Nicklas Storåkers även tre stycken råd till den som ska starta en e-handel. Här har du råden i korthet.

  1. Kostnadseffektivitet. Växa snabbt kan man alltid göra men det är sällan lönsamt. Fundera igenom hur man verkställer en e-handelssatsning med låga kostnader?
  2. Vilken unikitet har du, dvs vilket problem löser du på marknaden? Har du funderat igenom egna varumärken, kommunikation i sociala media osv. Hitta det som gör dig unik, så att du inte bara är en i mängden.
  3. Hur lyckas du i andra trafikkanaler, ex sociala media. För att lyckas behöver man en strategi och en plan för att bygga varumärke. Pris och produkt är sällan en nyckel till framgång.

Mer om dessa råd kan du höra om du lyssnar på denna podcast.

_ _ _ _ _ _ _ _ _

Dela gärna detta avsnitt med Nicklas Storåkers från PriceRunner:

Länk till avsnittet: https://ecommercesuccess.se/intervju-nicklas-storakers-pricerunner

Embed-kod(spelare) att klistra in om ni vill lägga upp avsnittet med spelare på er webbsida:

<iframe style=”border: none” src=”//html5-player.libsyn.com/embed/episode/id/14086535/height/90/theme/custom/thumbnail/yes/direction/backward/render-playlist/no/custom-color/ec6707/” height=”90″ width=”100%” scrolling=”no” allowfullscreen webkitallowfullscreen mozallowfullscreen oallowfullscreen msallowfullscreen></iframe>

Dela gärna detta avsnitt

Dela på facebook
Dela
Dela på linkedin
Dela
Dela på twitter
Dela
Dela på email
Maila

Nyhetsbrev / bli uppdaterad

Vill du bli informerad när nästa avsnitt är tillgängligt?

Populära gäster.

E-commerce recruit

E-commerce recruit är Sveriges enda renodlade rekryteringsföretag inom e-handelssektorn. Oavsett om du på väg att digitalisera din verksamhet, redan är en etablerad aktör eller tar klivet in i e-handelssektorn är vi din självklara samarbetspartner.

Kontakta oss

Har du synpunkter, vill du bidra med kunskap eller vara med i vår podcast?

Telefon: 0720 - 80 80 55
E-post: hej@ecommercesuccess.se
Adress: Baltzarsgatan 18, Malmö