Stronger Henrik Grundén

Våra partners

Tack för att ni gör denna podd möjlig!

Intervju med Henrik Grundén, VD – Stronger

I denna intervju med Henrik Grundén, som är en av grundarna och tillika VD för företaget Stronger, får vi höra om hur de med hjälp av Influensers lyckades bli ett framgångsrikt e-handelsföretag. Stronger gick från att trycka merchandise t-shirts till att bli ett modemärke för träningskläder riktade till medvetna tjejer.

Under 2018 sålde bolaget för strax under 50 miljoner kronor, och för 2019 ser de ut att nå sitt omsättningsmål på drygt 100 miljoner kronor. Detta med bibehållen vinstmarginal på 20%. Historiskt har de omsatt sitt varulager på cirka två månader och har periodvis haft svårt att möta kundernas efterfrågan. Inför höstens satsning kommer investeringar i lager att göras för att bättre kunna möte kundernas köpglädje.

Lyssna på avsnittet här eller där poddar finns:

Fokus på sociala media

Strongers satsning på sociala media växte ursprungligen fram ur en mycket begränsad budget. Att skänka kläder till bloggare och influensers, som sedan fick provision för den försäljning de kunde generera, visade sig vara rätt satsning. Idag har Stronger en stor och aktiv följarskara både på Facebook, Instagram och Snapchat. De använder sina trogna kunder som bollplank och låter ofta kunderna vara med och bestämma framtida färger och mönster.

Internationell satsning

Stronger satsar på att bli ett internationellt märke och just nu ligger fokus på den tyska marknaden. För att växa internationellt är Henrik övertygad om att man måste ha en lokal anpassning med site och kundservice på det lokala språket. Detta har gjort att de på kort tid vuxit sin organisation. Idag arbetar de även aktivt för att klara av att hantera kunders kommentarer och frågor i sociala media på det lokala språket.

Tre tips för att skapa en framgångsrik e-handel

Här får du några råd som du enligt Henrik Grundén bör fundera på innan du drar igång din e-handel. Medvetenhet kring dessa råd kommer absolut att öka dina chanser att lyckas.

  1. Hitta en nisch. Var tydlig och avgränsa dig tidigt. En produkt kan inte funka för alla så det gäller att välja vem man vill nå.
  2. Hitta en produkt som har en relation till kunden. En produkt som kunden vill dela och sprida.
  3. Ha en produkt som är anpassad för e-handelslandskapet. Den ska vara lätt att skicka och lagerhålla.

Hör mer om dessa råd i intervjun med Henrik Grundén.

_ _ _ _ _ _ _ _ _

Dela gärna detta avsnitt med Stronger:

Länk till avsnittet: https://ecommercesuccess.se/intervju-henrik-grunden-stronger

Embed-kod(spelare) att klistra in om ni vill lägga upp avsnittet med spelare på er webbsida:
<iframe style=”border: none” src=”//html5-player.libsyn.com/embed/episode/id/10880455/height/90/theme/custom/thumbnail/yes/direction/backward/render-playlist/no/custom-color/ec6707/” height=”90″ width=”100%” scrolling=”no” allowfullscreen webkitallowfullscreen mozallowfullscreen oallowfullscreen msallowfullscreen></iframe>

Dela gärna detta avsnitt

Dela på facebook
Dela
Dela på linkedin
Dela
Dela på twitter
Dela
Dela på email
Maila

Nyhetsbrev / bli uppdaterad

Vill du bli informerad när nästa avsnitt är tillgängligt?

Populära gäster.

E-commerce recruit

E-commerce recruit är Sveriges enda renodlade rekryteringsföretag inom e-handelssektorn. Oavsett om du på väg att digitalisera din verksamhet, redan är en etablerad aktör eller tar klivet in i e-handelssektorn är vi din självklara samarbetspartner.

Kontakta oss

Har du synpunkter, vill du bidra med kunskap eller vara med i vår podcast?

Telefon: 0720 - 80 80 55
E-post: hej@ecommercesuccess.se
Adress: Baltzarsgatan 18, Malmö
Stäng meny

Missa inte nästa avsnitt

Ange din e-postadress så får du ett mail så snart nästa avsnitt är ute! Missa inte för tips och inspiration!